torsdag 5 augusti 2010

Förvaring

Som utlovat (för länge sedan) ville jag visa min smarta och billiga förvaring av scrapgrejer. Det har varit seg uppdatering men den som väntar på ngt gott väntar aldrig föör länge ;)

Så jag köpte vanliga plastburkar från mataffären, typ förvaring av mat, enklaste modellen.


Sedan gjorde jag decopage med servetter på burkarna. Jag fick två olika typer av servetter av min mamma i våras som jag använde.



Jag mätte burken och skar till servetten med min "nyinköpta" skärmaskin, superbra köp, och här är resultatet av mina decopage plastburkar.


Man kan fylla burkarna med vad man vill, jag har jag har valt bokstäver som kommer från Michaels i NYC. 



Smart va?
Billigt, enkelt och snyggt!

2 kommentarer:

  1. Va fint! Mn also vad betyder decopage? Ja vill oxå ha!

    SvaraRadera
  2. Det fins en ganska bra förklaring på http://sv.wikipedia.org/wiki/Decoupage

    Men Decopage är när man klipper ut ett motiv från ngt, typ en servett, och sätter in den i en annan bild eller på ngt föremål. Man använder ett speciellt lack både som lim (mellan föremålet och pappret/servetten) och som skyddslack (uppepå pappret/servetten)

    Vet inte om du blev klokare av mitt svar :P Men om du vill testa är det bara att komma hit ngn dag ;)

    SvaraRadera